Ormvråk?

Vädret i dag har ju varit allt annat än mysigt! I går däremot, var det så härligt så jag hann inte ens skriva ett blogginlägg. Vädergudarna måste ha varit på sitt bästa humör, för det var varmt och solen sken. Det var så härligt så vi var tvungna att sätta oss på altanen, öppna en flaska vin och bara njuta av allt vi har på Gåsvik.

Medan vi satt där och njöt, så dyker plötsligt en rovfågel upp. Det var verkligen häftigt att se den cirkulera ovanför oss och över grannens tomt. Längre och längre bort. Mot all förmodan lyckades jag få upp kameran och fotografera.

Är det någon som vet vad det är för fågel? Jag tippar på en Ormvråk, men jag är inte säker.

Kommentarer

  1. Svar
    1. Tack, ja faktiskt så blev det bara en riktigt dålig bild, men det var mer tur än skicklighet!

      Radera
  2. Svar
    1. Absolut ingen Kråka, så mycket vet jag!

      Radera
  3. Svar
    1. Nää, säger jag juuuuu! Ingen Kråka!

      Radera

Skicka en kommentar