Sanna har kommit hem

  Jag vet inte om jag talat om för er att Sanna var borta helt plötsligt, men det var hon i alla fall i förra veckan. Men i dag, när jag kom till färjeläget, så är hon på väg in mot kaj! Jag vet att det kan tyckas larvigt, men jag tycker det är fint när de ligger där, Jupiter, Frida och Sanna. Tripp, Trapp och Trull!



  I Märsta, ja där har min favoritblomma, Silver arv, börjat blomma. Men inte hemma!


  I veckan så har jag gått på en hel del promenader. Bl a en då jag stannade och fotograferade flygtornet och Husby långhundra kyrka!


  Väl hemma igen, så gick jag trädgårdssyn, d v s, snigeljakt, gurkcheck och tomatkoll! Tomaterna ser helt fantastiska ut, gurkan, ja, trots att jordtemperaturen sjunkit till under 18°c,  ser också helt ok ut!





  Min Squash som jag planterade för någon vecka sedan, den som överlevt alltså, den blommar! Det gör mig jätteglad. Men, jag lyckades ju "döda" en del squash när jag planterade ut den. Men nu så har jag fått 4 nya fina starka plantor. De åker ut så fort vädret behagar att vara lite roligare!



  För övrigt så växer det så att det knakar i trädgården. Det enda som inte växer, ja det är den vita Aklejan, det är som om jag skulle ha tuktat den som ett bonsaiträd. 


  All annan Akleja växer och blir stor och fin! Den enda Aklejan som jag köpt, Scharlakansaklejan, den har satt ordentlig farit i år och då ska man veta att det är fyra år sedan jag köpte och sådde fröna!


  Det är härligt att kunna tala om att middagen bestod av egen purjolök, sallat, svamp och sparris, och gott var det!


I morgon jagar vi ny föda i trädgården!
Sov gott
//Monzan

Kommentarer

  1. Sanna är i plåt,
    Calle han 'e ---,
    Monica blev blöt,
    Salladen är söt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar