Sjung om studenten

I går så var det Bästa Systers yngsta grabbs tur att ta studenten! Grattis Godde, nu är det verkligheten som väntar!

Godde gick ut NvElit på Arlanda gymnasiet. De kunde inte klaga på vädret! Solen lös nästan hela tiden och temperaturen höll sig runt 20°c. Jag kommer ihåg när Linnea firade studenten, för tre år sedan. Det regnade inte, men det var snor kallt och man led med tjejerna i sina fina sommarklänningar, det måste ha varit väldigt kallt på flaket.

Utspringet på Arlanda gymnasiet är bra, men det skulle kunna bli bättre. Två stora träd är i vägen och backen utanför, där alla anhöriga och vänner väntar, sluttar åt fel håll. Jag lyckades i alla fall få en bild på den nybakade studenten. Inte den bästa, men den var i alla fall framifrån. Nästan alla mina övriga bilder på Godde är bakifrån!

 

Mottagningen för Godde hölls hos mammsen och pappsen. Det var mest en säkerhetsåtgärd, då de har en "pensionärskuvös", i fall det hade regnat. Där fick man tillfälle att ta kort på Godde framifrån, dock inte i de fina studentkläder som han haft på sig tidigare. Jag fick nöja mig med ölstänkande "flak" kläder. Klokt gjort att byta om innan de åkte i väg, för det sprutades mycket lättöl!

Nu hoppas jag att alla studenter hade en riktigt kul skiva och att de inte mår allt för dåligt i dag!

Kommentarer