Tillfällig paus

Jag har tagit en tillfällig paus i mitt busskörande! Det dök upp ett tillfälligt arbete, det är tidsbestämt till den sista Oktober, som jag inte bara kunde tacka nej till! Bättre arbetstider, närmare hem, högre lön och framför allt otroligt trevliga arbetskamrater! Och med det inte sagt att jag har trevliga kollegor på busseriet, för det har jag. Men vad mer kan man begära? Calles Pringare slutar om en och en halv vecka och Calle behöver någon som gör hans jobb, så i måndags stegade jag in i boden och Pringaren var inte sen med att fylla min skalle med allehanda siffror, koder, program och nyttigheter! I dag, efter en hel vecka, så snurrar det siffror i mitt huvud, jag vet inte riktigt var jag ska lägga dem, men jag tror att om jag går och vilar en timme eller så, så lugnar det ner sig lite.

Mitt kontor ser lite ut som ett fängelse, men det kan jag leva med, för arbetet jag gör nu, är, (nu vet jag inte riktigt hur jag ska skriva det här utan att förolämpa mina Busschaufförs kolleger) bra mycket intressantare än vad busseriet är!

 

En hyfsad fördel med kontorsarbete är att jag har goda möjligheter att ha hunden med mig till jobbet! Hon är så duktig där hon ligger under skrivbordet mest hela tiden. Om hon hör folk komma så grymtar hon lite, men inte så att det är störande och sedan så kommer hon ut och lägger sig under lunch/fika bordet när jag går ut för att fika. I övrigt så bara är hon!

 

Jag ska försöka köra buss en eller två helgdagar i månaden, bara för att hålla mig a jour med allt som händer. Och vem vet? Jag kanske kommer att längta tillbaka efter 2 månader stillasittande på ett kontor!

Kommentarer

  1. Grattis till nya jobbet! Man växer av att prova nytt, kram

    SvaraRadera
  2. Tack Lisa! Ja, jag tror att jag kommer att växa en hel dm av det här jobbet ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar