Vilken dag!

  När jag kom till arbetet i morse så fick jag veta att de sålt tjänsten som de sålde till mig i går kväll, till en till person. Höger hand vet inte alltid vad vänster hand gör! Som tur är så kunde de inte skicka hem mig, jag menar vem vill åka 8 mil enkel väg för att göra inget ting? Så, jag fick sitta reserv. Att sitta reserv innebär, att man hoppar in i fall någon chaufför försovit sig, eller så får man köra ut nya bussar när någon buss gått sönder och det var det jag fick göra i dag.

  Turen föll sig så väl att det var en buss på väg in till stan som gått sönder. Och med tur menar jag att jag fick komma in till Sergelrondellen och kolla in rabatterna!


  Visste ni förresten att man i lfredags (tror jag att det var) fick gräva upp och ta rätt på tulpanlökar i ett utvalt antal rabatter i stan? Hade jag vetat om det så hade jag garanterat åkt in och grävt! På tv så visade de en äldre herre som hade en hel IKEA säck föll med tulpaner. Jag gissar att det var över 50 lökar, kanske till och med 100!

  Tillbaka i Upplands-Väsby fick vi det roligaste meddelande på Buss-Pc'n någonsin. Tänk att Polisen kan tala om, inte bara när det blir kravaller i U-V, utan också på klockslaget när det ska sluta!  Vad lätt det blir för Polisen med personalplanering!


  Det visade sig vara en övning med elever i från risk och räddningsprogrammet i Rosersberg och poliser, men det var kul att se alla poliser, ungdomar och pansarfordon. Tyvärr så är man ju lite trögtänkt i bland och i dag var en sådan dag. Jag gick inte ut för att fota dem!

  I dag har vädret mesta dels varit bra, men några rejäla skurer har det kommit i Märsta i dag! Vilken tur att vi får regn, det kunde vara tvärtom och då skulle alla mina växter dö uttorkningsdöden och det låter värre än drunkningsdöden!
 

Kommentarer

  1. Synd att du inte fotade flr Fille var med :)

    SvaraRadera
  2. Mmmm, jag vet, jättedumt! Hade de kul, eller var det spännande?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar