En sådan där dag

I dag är det en sådan där dag då man inte vill göra något annat än att gå och lägga sig. Jag kan bara inte förstå var tröttheten kom ifrån. Det blev inte sent i går kväll, i alla fall inte senare än normalt och ändå så är jag helt urlakad. Har provat att sova en liten stund, men känner mig fortfarande trött. Jag hoppas att en tur i trädgården får mig att piggna till.

Kan behöva det, för jag har lovat Syster Yster att följa med ned till Restaurang Skärgårn. De har "Onsdagsklubb" i kväll och Jack Vreeeswijk uppträder. Förra året var vi på "Onsdagsklubb" när Dr Alban uppträdde. Det var riktigt kul. Inte för att den goda Dr var så värst bra, utan mer för hela stämningen och alla glada semesterfirare. Nu arbetar ju jag i morgon, så det lär inte bli sent och inte heller några utsvävningar, en kaffe latte på sin höjd!

Nä, nu är det dags att gå ut och insupa frisk luft, allt för att piggna till!

Kommentarer