Spontanbesök

Det blev inget av loppisen i dag, vi kände helt enkelt inte för att packa in allt i bilen och pallra oss till den norra delen av ön. Vädret var det inget fel på, det var faktiskt regnfritt ända fram tills klockan 17, så på så sätt så var det dumt att inte stå där. Strax efter ett så åkte vi dit för att kolla om det var något att ha, men tyvärr så var det mesta skit. Trots all skit, så lyckades jag hitta ett fint fat med tillhörande sillfat i glas. Klantigt av mig att inte ta kort på den, det får bli i morgon istället.

 

När det var dags för middag så bestämde vi oss för att äta Thaimat. När jag och Bästa Syster stod i färd med att åka till hamnen för att handla så dök vår fantastiskt trevliga vän Leffe upp! Och jag och syster som precis talat om hur mycket jag uppskattar att få spontanbesök! Det blev Thaimat för fyra istället för för tre. Sedan blev det en rundvandring på gården, det var ett tag sedan Leffe var här, så han behövdes uppdateras på vad som hänt och så ville han träffa våra Bin!

 

Bina verkade inte vara ute och jobba, de verkade snarare ha ett sammanträde på flustret. Någon med Bin därute som vet vad de har i göringarna?

Leffe guidades också runt i växthuset, så självklart skördades en gurka för att skickas hem med honom. Åter igen ett årsrekord, 419 G!

 

Vi passade på att ge honom en vitlök också!

Just nu sitter vi och tittar på den fantastiskt braiga filmen STAR TREK. Jag hoppas verkligen att de spelar in en ny film snart!

Ps. Thaimaten visade sig vara bättre på torget än i hamnen, så nästa gång handlar vi på torget igen

Kommentarer