Tämligen bra dag

Trots arbete, eller kanske just därför, vem vet, så har dagen varit tämligen bra! Efter arbetet så åkte vi till Upplands-Väsby. Där mötte vi upp med vår Bikursledare, Rolf och bitillsyningsmannen Adamaitis. Vi gick igenom fyra av Rolfs samhällen och oj vad honung han kunde skatta. Avundsjuk, jag blir så avundsjuk! Fast vi fick lära oss att det inte är nödvändigt att honungen ska vara till 2/3 täckt. Så länge det inte kommer någon honung när man slår med ramen nedåt, så är den skördeklar. Dessutom så menade dessa två gamla rävar att det kunde vara bra för skörden om man tog den fast det inte var helt täckt. De menade att Bina då börjar arbeta hårdare med att samla in ännu mer nektar.

Luften är full av Bin.

Här var det Bin, massor av Bin.

 

I morse på väg till arbetet så var det ett pärlband av färjor på väg in mot kaj i Stockholm, men ingen av de häftiga lyxkryssarna som man kan se i bland.

 

Och på väg hem ifrån arbetet, denna vackra segelskuta! Och trots att det ser ut som att den har god vind i seglen, så stod den nästan stilla. Det är verkligen tjusningen med segling, ingen stress där inte!

 

 

Med allt det vackra omkring en, så kan ju knappast livet vara annat än toppen, men jo! Man kommer hem och tänker arbeta lite i trädgården och medan man arbetar i trädgården/växthuset så vill man ju valla hunden lite, men icke! Råodjuren har återvänt till GÅSVIK! Och eftersom lagen säger att hundar ska hållas så att de inte kan störa djuren (min egen tolkning) så fick Whoopi snällt gå in. Inte direkt vad hon hade förväntat sig. När Whoopi väl var instängd så gick jag för att skrämma iväg det dumma djuret. Fast jag tjoar och tjimmar, talar om för det att det inte har något att göra på vår tomt osv osv, så får det inte bråttom. Hon står kvar, tuggar lite, tittar på mig och går sakta iväg. VAD GLAD JAG ÄR ATT VI HAR STÄNGSLAT IN KÖKSTRÄDGÅRDEN!

Kommentarer

  1. Jag har en pilbåge som du kan låna!!! Och Väsby går det bra att åka till minsann ! Jag tror Leffe och Zetterlund arna hyser avog till mig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte bara U-v, vi åkte också till Kimsta! Men nästa gång så lovar jag att vi ska hälsa på!

      Radera
  2. hmmm, till jul då?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar