Vart tog den vägen?

Semestern alltså. Söndag kväll och i morgon ska man tillbaka till arbetet. Och just i dag så känns det som om jag skulle behöva en extravecka, bara för att vila upp ifrån semestern. Den här semestern har varit allt annat än vilsam, Calle och jag har arbetat hemma på gården så att svetten lackat, fler än en, till och med mer än två dagar. I dag så har vi huggit ved, och bara för att semestern är slut, så är inte vedhuggandet det! Vi har många kubik kubbar att hugga, och nästan lika många kubik ouppsågade stockar kvar. Tanken är att vi ska ta 10 stycken kubbar om dagen, när vi kommit hem ifrån arbetet. Frågan är bara hur länge vi orkar med det och när ska jag hinna plocka mina blåbär?

Inför det här inlägget så funderade jag på vad jag kunde ha för kul kort, för ett blogginlägg utan kort är tråkigt, det har jag åtminstone läst på en del bloggar. Och på väg ut i köket så dök det upp, mitt kort! Helt självmant hade det ställt sig där. Rådjuret! Jag hämtade kameran smög ut på altanen och började fotografera. Efter ett tag så upptäckte rådjuret mig. Inte gick det sin väg för det, inte heller efter att jag började prata med det. Först när jag frågade om jag skulle gå in och hämta bössan så vände den om och lommade bort över allmänningen!

 

Att bilden inte är skarp, det får jag nog skylla på dagens vedhuggning. Jag klarade inte av att hålla kameran still, trots stöd!

Kommentarer