Äntligen min tur

Så är det äntligen min tur att få börja skörda tomater! Fast det är inte mina stora feta tomater som har mognat, nä det är någon larvig liten sort. Men jag är ganska så säker på att de kommer att smaka ljuvligt i morgon när jag äter dem!

 

Som de flesta, som besöker min blogg, lite mer frekvent vet, så har jag absolut inga problem med att få gurkorna att mogna. I dag skördade jag fyra stycken gurkor med en sammanlagd vikt av 2155 G!

 

I år så odlar jag baljväxter för första gången, sockerärtor och något som åtminstone liknar Haricoverts. De har varit ganska så tröga, ingen tillstymmelse till bönor på växterna, men så idag fans de där! De är inte riktigt dags att skörda ännu, men de är i all fall på G!

 

 

Kommentarer

  1. Binder kvävet i jorden med baljväxter.. En miljöhjälte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Jag är duktig jag! Och gissa vad jag ska göra nästa år? Jag ska odla minst 10 ggr så mycket baljväxter!
    Betyder det att jag blir tio ggr så stor miljöhjälte då?
    //Monzan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar