Bara som en liten illustration

Jag är nog världens sämsta på att odla tomater! Det är inte så att de inte växer, snarare tvärtom. De växer som ogräs och jag hinner inte hålla efter dem (och så tycker jag att det är fint när de växer ganska så vilt). Sen, när det börjar komma tomaterna på plantorna, så vägrar tomaterna att mogna. Stora blir de, men inte gröna!


I dag så bestämde jag mig för att gå hårt åt plantorna, klippa bort en himla massa blad och de blomkvistar som det ännu inte kommit några tomater på. Även fast jag fattar att det nog är ganska bra att klippa bort blad, för att näringen ska kunna gå till tomaterna istället för till bladen, så tar det väldigt emot. Det är härligt att ha en egen djungel att kliva in i, så klipptes det hej vilt, så vilt att en kvist med tre enorme, men gröna tomater åkte med! Bara att ta in dem och hålla tummarna för att de ska mogna inne. Om de gör det, mognar alltså, då plockar jag nog ned tomater och tar in.

I dag på arbetet så hade vi P3-redovisning (kvartalsredovisning). Det gick bättre än vad jag trodde att det skulle göra, så nu kommer stressen minska en hel del, vi kommer inte behöva stanna sent på jobbet på kvällarna och vi får mer tid till att........hugga ved!

Kommentarer