Fredagsmys

I går efter arbetet så tog jag en kort vända i trädgården, satt och mös lite i växthuset, vattnade all gurka och alla tomater. Efter trädgårdsmyset så fortsatte myset inne tillsammans med Calle.

Tv, whisky och dart! Så något bloggande hans inte med och det kanske inte fanns så mycket att skriva om? Men snart så, så har jag massor att skriva om. Jag har börjat planera nästa års planteringar och vad som ska växa i trädgården då.

Hittills så har jag bestämt att vissa växter, så som sallat måste upp i från backen. Jag ska göra det så svårt jag bara kan för de förbannade mördarsniglarna att komma åt min sallat och mina squashisar. Om det är någon som har bra förslag på sallatsaktiga grödor, som mördarsniglar inte äter upp, så mottages tips gladeligen.

I kväll så blir det mys runt grillen tillsammans med goda vänner, så så mycket mer bloggande lär det inte bli i dag. Det är ju en himla massa som ska fixas, b la så måste jag ut i blåbärsskogen. Till efterrätt så tänker vi servera en blåbärspannacotta! Det har vi gjort förut och det har fallit väl ut.

 

Kommentarer