Mors lilla Whoopi i blåbärsskogen

Direkt när Whoopi och jag kom hem ifrån arbetet så bytte jag om för en tur till skogen. En hink för blåbär och en papperspåse för svampen, för svamp skulle det bli, det var jag helt övertygad om.

Problemet med vår skog, är att det växer så väldigt mycket blåbär alldeles intill vår tomt och när man väl har börjat plocka, då är det riktigt svårt att sluta.

Medan jag plockade så åt Whoopi. Jag misstänker att Whoopi åt ungefär lika mycket som jag plockade! (Det var kanske en överdrift, men hon är snabb på att äta)


Trots att vi hade svårt att slita oss ifrån blåbärsriset, så fick jag ihop kantareller tillräckligt för en middag och lite till frukost. Blåbär blev det ungefär 2 1/2 liter. Det är tyvärr lite svårt att plocka bär när man har, inte en, utan tre katter som stryker runt ens ben. Alla tre var med på promenaden, Ronja är inte så jobbig, hon håller sig på ett lagom avstånd, men Spock och lilla My, med dem så är det nästan risk för att man står på öronen när de kryssar mellan benen.

Det är inte bara blåbären som mognar, snart så är det dags att plocka lingon! Fördelen med lingon är att dem får man ha i fred. De går inte riktigt hem hos Whoopi.




Men hon är snygg när hon står där, mitt ibland dem!

Varje dag nu, så har jag och Whoopi delat en gurka till lunch, måste det, annars så får jag snart börja slänga gurka! Dagens skörd åker med till jobbet i morgon. Om ingen vill ha, så kommer jag, med hjälp av min ställning, tvinga dem att ta emot gurkan!




2466 G denna gång! Det ska bli spännande att lägga ihop alla vikter när gurksäsongen är över, men jag kan tänka mig att det inte är så himla kul för er att läsa om mina gurkor, men vad ska jag hitta på att skriva om när mina tomater vägrar att mogna, sniglarna äter upp mina squashisar och sockerärtorna är på tok för få för att skrivas om!

Kommentarer