Bara en liten notis

I dag så har jag inte mycket att berätta, mer än att vi har fortsatt att riva i hallen. I dag så åkte väggar ned och taket i hallen. Det tak som det har runnit vatten igenom under dåliga vinterdagar. Under, eller man kanske ska säga över det taket, jag vet inte riktigt, så fanns det ytterligare ett tak. Det såg ganska så äckligt ut, så det väntar vi med att riva tills i morgon.

I morgon tänker jag också visa bilder på fina tapeter, eller, åtminstone jag tycker att de är fina! I dag hann det bli för mörkt för att jag skulle ta fina bilder på dem. Dagens bilder är på väggen mellan hallen och köket, där det förut var en dörr till köket, kanske till och med ytterdörren, alltså, innan hallen och badrummet byggdes till! Jag ska försöka leta upp ritningar på huset, jag vet att jag har sett det någon gång!

Det verkar som om råsponten tog slut!
 

Innan vi började riva hann jag med en vända till växthuset. Nu har verkligen mina tomater satt fart, men jag har mer bråttom än så, så jag plockade in tomater för att mogna i fönstret!

 

 

Tomaterna smakar fortfarande fantastiskt, men gurkan var inte alls lika god som tidigare! Men det var i alla fall några gurkor att skörda!

 

Kommentarer