Café Gåsvik

I går när Bästa Syster var här, så bakade hon en äppelpaj, jag gjorde hemmagjord vaniljsås och så bjöd vi in svärfar och Nettan på Café. Min syster är förtjust i caféer, men går sällan på dem, så vi fixade vårt eget Café.

 

 

Det bästa med eget Café, det är ändå att man tar med sig hunden om man vill. Jag vet att det finns Caféer i stan, dit man tar med sig sin hund, men det är ju jobbigt att åka hela vägen in till stan för en fika! Så, på vårt Café hade vi två hundar, Whoopi, den gamla tjurskalliga tanten och Molly, den supervilda 7:månaders. Det går faktiskt över förväntan mellan Molly och Whoopi, så nu försöker vi träffa henne så ofta vi hinner.

 

Skenet bedrar, hon är allt annat än bekymrad, trots att det ser ut som om världens alla problem villar på hennes manke.

I dag har Molly och Whoopi träffats två gånger! Först en gång på förmiddagen, då blev det en promenad ihop. Sedan på kvällningen, då Calle hjälpte Svärfar och Nettan att få upp det sista på deras spiskåpa.

I går så skrev jag att att landet inte gav något längre, men riktigt sant är inte det, för i dag så grävde jag upp 5L potatis. Vi äter inte potatis speciellt ofta, men i dag så gjorde vi ett undantag och vad gott det var, kantareller ifrån gårdagens skogspromenad, potatis och världens godaste korv! Mums

 

Kommentarer