En Alien

Det låg en Alien på vår gräsmatta nu efter vår middag. Det allra värsta med dessa Alien, är inte att de äter så himla mycket i trädgården. Det allra värsta är att man inte kan släppa ut hunden hur som helst, med dem i trädgården så vet man aldrig var man hittar Whoopi. Hon älskar att jaga, men har inte vett att vända om när hon tappar spåret.

Först så försökte jag ta kort på rådjuret med, blixt. Då blev det en Alien istället. Sen så försökte jag ta kort utan blixt, då blev det bara suddigt, så de korten slängde jag bort.

 

Innan jag hittade rådjuret i trädgården, så han Calle, Whoopi och jag ta vår promenad. Calle åt sitt håll och jag och Whoopi åt vårt håll. Promenaden gick även i dag över Skärsberget, men eftersom jag tyckte att den senaste promenaden blev för kort så försökte jag göra den längre. Det blev inte så fasligt mycket längre, så nästa promenad måste jag snurra ännu mer där uppe. Efter promenaden så körde Vi lite situps hemma. Whoopi var mest i vägen, men tycker det är spännande när matte och husse ligger på golvet och gör konstiga grejor!

 

I dag så skördade jag min stora tomat i växthuset. Väldigt många människor skulle säga att den inte är mogen, men jag tycker att tomater är som bäst när de är lätt oranga och inte röda, mjuka och söta. De oranga tomaterna är gott syrliga, så vill jag ha mina tomater.

 

En annan sak med tomater som jag brukar undra över, är varför kockar ofta säger att man ska ta bort innankromet? Det är ju det som är absolut godaste på tomaten. Eller så har jag helt enkelt fel på mina smaklökar, vem vet?

 

Kommentarer