Spik i foten

Först en whisky, sen fortsatt arbete i hallen, rivningsarbete alltså! Calle gick hårt åt taket och väggarna upp för trappen, medan jag arbetade under trappen. Medan jag sorterar allt som jag river ned, så river Calle och slänger ned i en hög.

Så vad händer? Eftersom man väldigt sällan följer de arbetsregler som gäller på alla byggarbetsplatser, skor med spiktramp och stålhätta på, så trampar jag på en spik och den går igenom skon, träffar en tå och fastnar. Ont gjorde det, men som tur va, gick den inte djupt och det blev inget onödigt blodspill!

Där Calle river i hallen hittar vi tapeter som ser ut att vara ifrån tidigt 70-tal och det kan väl stämma, bygglov för hallen är i från 1969. Det intressanta är, att 69-70 så byggde de bara en brädvägg med ytterpanel på, senare, när de ville isolera, så har de tyvärr isolerat innifrån, vilket gjort att trappen är åtminstone 10 cm smalare än vad den hade behövt vara om de isolerat utifrån.

 

I ena väggen, den under trappen, mot gäst/kontors rummet, hittade vi en intressant lapp;

Om man ska dra några slutsattser, så är det att om NCC har varit i vårt hus, eller någon av deras snickare, så ska man aldrig anlita dem. Den här väggen hade inte en enda stående regel, den var inte heller helt isolerad, om man över huvudtaget ska isolera, så ska man se till att göra det ordentligt, inte bara en skiva här och en annan skiva där!

Känner mig lite stressad nu, ska köra buss på söndag, så jag har en himla massa som ska hinnas med i morgon. Dels så ska vi ju fortsätta att riva i hallen, sen så är den sista helgen i september, den helg då jag brukar sätta vitlök.

Jag säger som pappa; Oj, oj, oj! Mycket jobb, mycket jobb

 

Kommentarer

  1. Aj, aj måste ha gjort hemskt ont. Ta en whisky till som bedövning.
    /Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar