Tack och hej

I dag så har jag skördat de sista gurkorna som har varit lite ompysslade, om det blir några fler att skörda, så beror det knappast på min omsorg. Så tack och hej till gurkorna för den här odlingssäsongen, vi ses igen i vår!

 

Och för alla som förmodligen inte bryr sig, så ska jag ändå tala om hur mycket gurka 5 frön har gett! Nu får ni låssas att ni hör en trumvirvel.

37kg och 815g

 

Inte vet jag, men jag tycker inte att det är så illa pinkat, vad tycker ni?

Det blev inget hålgrävande i dag. Jag har grävt upp svartavinbär som ska ges bort och när jag gick till framsidan för att gräva, då började det regna riktigt ordentligt, men jag hann ta en bild på hur det blev med de röda vinbären emellan de vita!

 

Förutom att jag har slutat att bry mig i gurkorna, så har äntligen tomaterna satt ordentlig fart i växthuset. Det är faktiskt så att nu mognar de snabbare i växthuset än vad de gör i matsalsfönstret.

 

Men den här härliga klasen, den liksom vägrar. HÄR SKA INTE MOGNAS SÅ ATT MAN BLIR UPPÄTEN!

I söndags så handlade jag, fast det var Calle som betalade, ifrån Designtorget på nätet. I går så åkte vi till vårat torg och hämtade grejorna. Helt klart måste ha saker, som man säkert kan leva utan, men som jag inte vill klara mig utan. Lite sent på säsongen, men det funkar ju till svamp också! Jag passade på att köpa en matlåda med kylklamp i locket. Låter praktiskt när man ska ha matlåda med sig på busseriet!

 

Kommentarer