Tre tapeter och en massa sågspån

Jag lovade ju er prov på gamla tapeter som funnits i huset och i dag när jag fotograferade så hittade jag tre olika, alla tre lika snygga. Fast kanske att jag tycker att den "röda" är snyggast. Vad tycker ni?

 

 

 

Den översta skulle jag gärna se i ett större stycke. Jag tror att den kan vara riktigt snygg när man ser hela. Den andra, den är bara söt. Inte riktigt jag, men visst, i ett gästrum skulle jag lätt kunna tänka mig den. Den nedersta tapeten, den skulle jag lätt kunna ha som en fondvägg i vårt rörspisrum!

Efter fotograferingen gick jag över till att hjälpa Calle att fortsätta med rivandet. Det blev väggarna mot badrummet och taket som åkte ned, eller rättare sagt; takbeklädnaden, under takbeklädnaden hittade vi en blandning av råspont och pärlspont. Den såg inte för trevlig ut, så vi bestämde oss för att riva ner den........och under den så hittade vi sågspån, massor av sågspån och ett gammalt getingbo!

Schysst eldragning! Not!
 

 

I morgon fortsätter vi att riva, om en vecka eller två så kanske vi kan börja bygga upp igen!

 

Kommentarer