Den verkar komma nu!

Än så länge har vi inte haft vare sig minusgrader eller frost, men i morse var det inte varmt! Ska man tro väderleksrapporterna, så är kylan snart här och egentligen inte mig emot, men snälla, snälla Kung Bore, vänta med kylan till efter helgen så att vi hinner isolera huset först!

Det börjar bli så kallt inne nu, så Whoopi håller sig helst framför brasan eller under värmluftspumpen!

Trots kylan så kan jag fortfarande skörda tomater ifrån växthuset och nu har de till och med hunnit bli röda innan jag tar in dem! Squash är det definitivt slut med nu, för i dag så slet jag upp de sista tre plantorna. Allt för att göra plats för Sparrisen som ska flyttas. Det stora problemet är att jag inte vet när jag ska hinna med det och jag vet inte heller om nu är rätt tid att flytta dem nu. Någon som vet?

Och så har vi ju det här med vitlökarna! När ska jag hinna få dem i jorden när vi har ett hus att isolera? Jag skulle behöva vara ledig en vecka eller kanske två och så ska jag köra buss på lördag, det går inte riktigt ihop!

 

Kommentarer

Skicka en kommentar