Och bygget fortskrider

I dag så klev vi upp tidigt. Onödigt tidigt kan vissa tycka, men vi gillar F1, så vi klev upp lagom till lördagens träning i Japan, 0350, så att vi hade tio minuter till att koka kaffe på! Det gick inget bra för Kimi, vår favorit, efter bara något varv så pajade bilen och de lyckades inte laga den för ens det bara var ungefär 10 minuter kvar av träningen. Kvalet, 3 timmar senare gick bättre för Kimi, tyvärr inte perfekt, han får starta ifrån 8:de plats i morgon!

När allt kvalande var klart, så gick vi i gång på rivande! Jag fattar inte att en så liten hall kall innehålla så mycket skräp! (I morgon så får ni bilder på allt byggbråte) Och jag fattar inte hur det fortfarande kan finnas något att riva, fast det förstås, vi har ju sparat "toan" för att vi först måste montera bort den gamla varmvattenberedaren.

När vi rev "toan" så hittade vi tidningspapper i från 1918! Under den extremt snygga tapet, som jag faktiskt kan tänka mig att ha någon stans i huset. Vet bara inte var ännu!

När golvet var borta, så hade vi, ett kort tag, funderingar på att göra en hall med mycket hög takhöjd, men det var bara ett kort tag, vi behöver verkligen en extra toalett!

Innan arbetsdagen var slut, så hann vi nästan få alla golvreglar på plats. I morgon så fortsätter uppbyggnaden av Gåsviks hall!

Medan vi var inne och arbetade, så verkade det som om varenda hushåll i Linanäs var ute och röjde på tomterna, eldröken låg tät över hustaken nere i samhället! Och vem skulle inte vilja vara ute på tomten och röja? Ja, åtminstone jag skulle vilja det, men vi måste faktiskt bli klara med hallen innan kylan kommer!

Trädgårdsarbete får helt enkelt vänta!



Kommentarer

  1. Det där kommer aldrig hålla!

    SvaraRadera
  2. Men Johan!!
    Ta med dig ett anteckningsblock så ska jag försöka lära dig något..
    För om du tar mycket anteckningar så kommer du att utvecklas som snickare..
    För nu tycker jag lärlingstiden är över, du är snart 40, jag kan inte skydda dig hela livet..
    //CZ

    SvaraRadera
  3. Mmmm, sååå är det nog. Ska jag komma och rätta till efter farbror...?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar