Aroniabär

I går när jag var ute och surfade på nätet, surfade jag förbi Ulla Hasselmarks gamla blogg "Ull & Mull". Där hittade jag en massa matnyttiga grejor, men det jag verkligen tog till mig, var två saker. Dels en liten grej som hon kallade för en "blomplatta"! Med den så gör man små garnblommor att dekorera sina kreationer med. Det som slog mig, det var hur bra det skulle bli med en liten blomma på min kuvertväska. Tyvärr, så har vi köpstopp nu när vi köpt båt. Jag får nog tillverka en själv!

Det andra som jag tog till mig, var vilken fin färg garn färgat med Aroniabär fick. Jag bestämde mig genast för att plocka hem Aroniabär, mamma talade om var jag kunde hitta dem och nu har jag plockat säkert 1 1/2 kg.

I går så tyckte jag att det var tråkigt att det skulle ta tid innan jag kunde provfärga något garn, men i dag så kom jag att tänka på mitt nyspunna Shetlandsgarn!

Helgen är redan späckad, men jag tror att jag ska försöka klämma in lite garnfärgning!

 

Kommentarer