En helg i ensamhetens tecken

En långhelg om året åker Calle på fiske! Sikfiske. Det är en släkt på Norra ön, som i över 50 år haft sikfiske för speciellt inbjudna. Och för 6:e året i rad så får Calle vara med.

Damer är förbjudna av vidskepliga skäl. Gubbarna trodde att damerna skulle skrämma bort sikhonorna och det är främst dem man vill ha. Det är ju där rommen finns!

I alla fall, med Calle borta så har jag huset för mig själv, ja fast jag får ju dela med katterna och Whoopi. Tiden kommer mesta dels läggas på ljusstöpning och spinning. I helgen ska jag bli klar med Shetlandsullen! JAG LOVAR!

"På min långa rast så har jag spunnit som en liten galning och när jag kom hem till mamma och pappa efter jobbet, så gjorde jag klart de sista 16-delarna. Äntligen, nu är det bara 100g kvar. Men innan jag börjar med de sista hundra grammen så måste jag ju frigöra spolarna. Den första härvan är äntligen klar!
Bara 4-5 härvor kvar innan jag kan ta tag i de sista hundra!"




Den här texten och bilden är ifrån den 25 April i våras, och inte är jag klar ännu!

Kommentarer

  1. Hej!

    Hoppas att du inte kommer att känna dig ensam utan att du i stället kommer att njuta av att få vara på egen hand :)

    Angående att inte ha plats, eller att få plats, så tar min lilla odlingsmanick väldigt lite plats. Den är inte mycket mer än 60x40 cm. Älskar den!

    Kram och trevlig helg!
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda!

      Du behöver inte vara orolig! Jag njuter varje sekund av min ensamma helg!
      60 X 40 cm borde jag kunna fixa plats för, värre blir det med ljuset, men det ska väl inte heller vara en omöjlighet!

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar