Garnfärgning, shopping, spinning, stickning och F1-kval

Men i dag så blev det tyvärr inget snickrande! Och det berodde enbart på det myckna regnandet, men i morgon så ska det vara regnfritt (SMHI har lovat!)

Jag började morgonen med att koka mina Aroniabär, eller i alla fall lite av dem. I med garnet och ättika och så fick det stå och puttra medan vi väntade på att få åka. Att vi väntar på att få åka har att göra med att vi kliver upp så tidigt. I morse klev vi upp 0515. Ganska onödigt kan man tycka, men för oss så är det sovmorgon när vi normalt går upp runt 04-snåret.

Dags att åka var det vid 9-tiden, för ska vi med 0920 färjan, så vill vi ha 20 minuter på oss att ta oss till färjeläget, helt onödigt egentligen, då det bara tar 13 minuter att köra till färjan. Varken Calle eller jag är tidsoptimister, så vi är alltid i tid överallt!

Klockan 1000 rullade vi in i P-garaget till Täby centrum, det var inte fullt, men på god väg att fyllas upp. Typiskt oss att åka till ett centrum när det regnar och är löningslördag, men måste man, så måste man. Jag behövde en klänning till Julmiddagen på torsdag med Calles jobb, Linnea och Mikas födelsedagspresenter måste inhandlas (Linnea fyller 22 i morgon och Mika 29 på torsdag), sedan, att det råkade bli två stycken Muminmuggar och en adapter till Calles IPhone 5:a, det är sånt man får räkna med, speciellt när det i Täby har öppnat en helt underbar affär om man är Mac-freek som jag. Efter Täby C, så rullade vi vidare till Arninge, nu när vi är med båt, så behövde jag verkligen skaffa mig en flytoverall. Om ni vill se hur jag ser ut i den, så kolla in Calles Instagram, sök på #iallafall och #överleva!

Väl hemma igen, så skulle jag ta tag i garnet som låg i färgbadet, då kom jag på den briljanta iden att först spinna på sländan och sedan färga lite silkesgarn, allt för att jag skulle kunna pröva att göra fina blommor till min väska.

Jag nålade helt enkelt upp ett gäng nålar på en kudde i en ring och så tog jag tråden fram och tillbaka mellan nålarna i en himla massa varv.

Det funkade hyfsat, nålarna lutade sig inåt, så det blev inga jämnstora blomblad.

Garnet fick en härlig färg, inte allt för klatschig, lite så där som man tänker sig att lila såg ut på medeltiden. Hoppas att färgen stannar där den nu är.

Förutom att jag har spunnit lite på mitt Kamel/Silkesgarn, så har jag faktiskt börjat med en ny väska, den här också i Silke, men ett tjockare garn, så det + att jag tänker göra lite annorlunda, kommer att göra den till ytterligare en unik kuvertväska!

Det har varit F1-kval i dag. Det sista för i år. Det gick inte lysande för vår pöjk, Kimi Räikkönen. Han kommer nog tyvärr sluta som total 4:a i år, för kvalet gick bra för Lewis Hamilton. Tyvärr så gick det bättre för Sebastian Vettel, än vad det gjorde för vår spanske vän, Fernando Alonso och det är mellan de två som världsmästar titeln står! ALLT AVGÖRS I MORGON!! Sen är det nästan 4 månader tills vi får roa oss med F1 på helgerna.

 

Kommentarer

  1. Oj vad pysslig och duktig du är!! Superfin blomma du fått till.
    Men vilken hemsk tid att gå upp och en lördag morgon dessutom.
    Fast det är klart då hinner man ju med en hel del pyssel också :)
    Just nu håller jag på att sticka småsockor :) Sååå roligt. Dom blir ju lite gulligare och det går väldigt fort att sticka :)
    Ha det så bra, hälsa Calle.
    KRAM
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Vilken fin färg det blev! Bra jobbat! Vad ska du sticka av garnet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sockor! Mamma tycker att det är slöseri med det garnet på sockor, men jag har för lite för att göra ngt annat!
      //Monzan

      Radera

Skicka en kommentar