Jul i vår stad

I år tror jag bestämt att de har varit lite sena med Juldekorationerna i Stan. Förra året vet jag att jag tog kort på Åhléns den 16 November, då var fasaden dekorerad, i dag när jag passerade så var de i full fart att få den på plats. NK-huset såg ut att vara färdigt, fast det syns inte så bra på kortet jag tagit med Mobilen.

Sergeltorg får samma dekoration som förra året! Den lös inte när passerade i morse, men den var i alla fall på plats. Det är mer än vad man kan säga om dekorationen längst med Sveavägen. Heltomt, nada, inget ting ännu!

På pausen satt jag ner och läste en massa gamla bloggar. B la Ulla Hasselmarks "Ull & Mull". Där kom jag fram till att mamma och pappa använder sina Aroniabär på helt fel sätt! Man ska ju inte äta dem, man ska ju göra likör på dem och förstås färga garn. På bilden har hon tre olika garn, finull, mullbärssilke och BFL och vilka fina lila nyanser de har fått. Vill ni kolla? Här är adressen; http://ullochmull.blogspot.se/2009/10/med-farg-fran-aronia.html

Mycket kul hittade jag på den bloggen, synd att hon inte skriver där längre.

 

Kommentarer

  1. Festligt med juldekorationer. Det är något vi saknar här. Några girlanger brukar det finnas i Moura. Inget i byn.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Oooh, vad tråkigt, men i dag är kanske inte rätt tid att föreslå något som faktiskt innebär en merkostnad! Märker ni av de ekonomiska problemen? Eller är det bara i storstadsregionerna som det märks?

    //Monzan

    SvaraRadera
  3. Vi personligen märker inte av de ekonomiska problem. Jans pension kommer som tur är från Sverige eftersom det är där han jobbat. Men visst märker vi att människor brottas med problem. Färre bilar på vägarna och på varuhusens parkeringar är ett exempel.
    /Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar