Andra Advent

Andra Advent visade sig bli en precis lika härlig dag som första Advent. Solen har skinit och snön har glittrat! Så himla vackert!

Tyvärr så var även denna Advent en dag att fördriva inomhus, väggar att sätta, el att dras och golv att läggas! Vilken tur vi har att vi har goda vänner som kan hjälpa oss. El är som alla vet, inget att leka med.

Att lägga klinkersgolv fick vi också hjälp med, av vår fantastiska granne! Han är en fena på att skära klinkers, något som jag upptäckte var mycket svårare än vad det ser ut att vara!

Det är svårt att ge er en bra bild av hur det blev, vi får ju inte gå på det ännu, och ifrån den vinkel som jag kom åt att fota så ser man inte så bra!

Om någon timme så får vi äntligen gå på det, då får jag gå på toa, jag riktigt längtar. Jag börjar faktiskt att se lite grumligt, så det är snart panik! I morgon så kanske Calle hinner foga, då kan vi dra igång golvvärmen på tisdag kväll!

Just ja, det är inte bara värmegolv som kommit på plats! Lampor i trappen är också fixat och takuttag för taklampor, men det spelar ju ingen roll när vi inte har några taklampor!

Jag har ju inte haft så mycket tid över, men varje liten chans jag haft så har jag spunnit, snart så är jag klar med de första 300 G Kamel/Silkes trådarna! Då blir det garn!

 

Kommentarer

  1. Oj vad ni kämpar! Men det ser ut att bli väldigt fint.
    Vi är klara med det mesta i huset fast man kommer ju samtidigt på nya projekt att göra hela tiden tycker jag.
    Ha de´

    Åsa / Tony hälsar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa, jag tror nog att det kommer att bli riktigt fint när allt är klart! Och visst är det så, när ett projekt är klart, så dyker ett nytt upp! Men det är ju liksom lite av vitsen med att bo i eget!
      Har inte du någon stans där man kan läsa om vad ni hittar på?
      Hälsa Tony så mycket och Calle hälsar också!

      Kram

      Radera
  2. Njaa... vi har ju fejan där vi skriver lite och visar nån enstaka bild :) men ingen egen blogg...
    Men vi har ju vårat gotland som vi är så förtjusta i och som vi åker till ganska ofta, lägenhet med en altan där vi har 180 graders vinkel med utsikt över hela havet, där trivs vi :)
    Och annars så har jag ju 2 BB som är väldigt roliga att vara med :)
    Så det är hundar och ungar och hembryggt äppelvin.... nää tyvärr inte så pysslig med det sistnämnda :)
    Kommande helg ska jag stå på Långholmens loppis och sälja choklad med min dotter...
    Ja det var lite från mig just nu.... Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar