Färdigjobbat......trodde jag!

I går så slutade jag 1903, sen så bar det nästan raka vägen hem. Jag hann, trots väglaget, med 2010- färjan. Härligt att komma hem så att man orkar göra något när man kommer hem! Det var ju liksom raka vägen till sängs som gällde!

Jag önskar att jag kunde säga att jag vaknade till ett strålande vackert väder, men det kan jag inte, jag gick upp 0440 tillsammans med Calle, då är det kolsvart ute, men, jag såg morgonen gry och vilken morgon sen!? Morgonen bjöd på strålande solsken och några minusgrader. Perfekt ute väder, men min dag har jag spenderat mestadels inne! Lite solsken har jag hunnit uppfatta, de gånger som jag lämnat hemmet för att handla. Om jag haft allt jag skulle handla i huvudet, så hade jag bara behövt åka en gång!

 

Bara trädtopparna och flaggstångsknoppen har fått sol i dag. Nackdelen med att bo med skog runt om!

Affären 1 1/2 gång, sågen 2 gånger, sen så var jag klar för att lägga råspontsgolv. Den halva gången på affären kom sig av att jag inte hade plånboken med mig, trodde jag, den låg i bilen, så den halva gången är när jag går tillbaka för att betala. Att jag fick åka till sågen två gånger berodde på vår fantastiska granne som kom på att vi kanske skulle behöva en diamantklinga för att "såga" i klinkersen med!

Väl hemma och inne, så var det råspont som gällde! En bit var jag tvungen att göra två gånger för att första gången blev så dålig, men allt annat satt som en fläskläpp!

I morgon ska vi spika pärlspont i halltaket, när det är klart, så fortsätter vi med råspontsväggarna på övervåningen av trapphuset!

På söndag får vi besök av en elektriker och när han är klar, så lägger vi klinkers!

 

Kommentarer