Nästan klar med allt

Jag är nästan klar med matlagandet, städandet, dukandet och klappandet, men det är väl som det ska vara? Bara nästan klar. (Duka klart, törs Fan kanske göra, men inte jag, med Mr Spock i huset så vet man var allt hamnar under natta!)

En sak är jag dock helt klar med och mycket nöjd med! GRANEN. Calle gillar inte gran, men det gör jag, vi har ett på tok för trångt hus för gran, när man är många människor. Så i år bestämde jag mig för att ha en ute gran. Den står under tak, på altanen och man ser den ifrån brasrummet och vardagsrummet, så det är nästan som om den vore inne!

Kanske inte världens snyggaste, eller tätaste gran, men det är min gran och jag är glad.

I morgon startar dagen med två födelsedagskalas. Först Svärmor och sedan Johan Bygg (Anonym). Efter kalasen så kan vi bege oss hem för att ta emot min lilla släkt (8 st) och börja Julfirandet.

 

Kommentarer

  1. Calle har helt rätt. Varför i hela världen släpa in ett trä i huset? Vet någon varför.. Kan inte höra kristendomen till. I morgon när ni kommer ska jag bevisa något för Calle. Som vanligt har jag rätt och han fel! Sedan ska vi för en stund avliva julen med några wirre! Och det blir nog höjdpunkten för dagen... Gillar tanken på att avliva julen. Så från oss alla till er alla: en riktigt god whisky ;). Och alla barn, tomten finns inte!
    Undrar om inte jag håller på att få någon sorts åldersrelaterad kris.

    SvaraRadera
  2. Ps. Jag ogillar även vår grannes karaokemaskin...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar