Snöyra!

Yes! Jag lyckades! Medan flera av mina kollegor, bilförare och bussförare ifrån andra trafikutövare i storStockholm, låg i dikena, så klarade jag mig med endast 25 minuters försening som max!

I morse så såg det ut så här längst linje 662 i Vallentuna. De ställen som var värre, de drog vi in.

I eftermiddags när det var dags att börja arbeta, gick jag ut för att starta bussen i tid....tyckte jag! Först så fick jag inte upp lufttrycket, sen så gick stolen sönder och sist men absolut inte minst, däcken på bussen jag skulle ha, var inte av det nyaste slaget. Ny, buss, samma sak där och ytterligare en ny buss. Det bästa med denna buss var däcken, däcken är ju liksom lite a och o när vädret ser ut som det gör!

Ca 15 minuter sen, redan innan jag börjat köra på linjerna! Den första, 664, går i centrala Vallentuna. Den andra linjen, 663, den är "Hej Landet". Mycket grusvägskörning, vända på små vägar och vara beredd på att möta lastbilar där det "inte går att mötas". Men banne mig, jag lyckades med det också!

På väg mot Lindö säteri. Ett av ställena som jag vänder på. Öppna fält, där snön yr ut över vägen. När jag väl såg vägen, så såg man att det varit plogat någon gång under dagen.

Smala vägar, där jag vet, eftersom jag körde där för någon dag sedan, att dikena är väääldigt djupa! Här vill man inte åka av.

Mellan förmiddagspasset och eftermiddagspasset, passade jag på att handla. I helgen så får vi värmegolvet inkopplat. När det ligger på plats så måste vi på med klinkers på en gång, så jag handlade alltså KLINKERS.

Calle hade åsikter om att det var för stora plattor på vårt sneda golv. Han menar att det blir svårt att lägga, men jag tror att när vi lagt ett lager råspont till, golvgips och värmegolvet, då kommer det att vara jämt och fint!

Golvet är i alla fall ett golv av hög kvalitet. (Det var i alla fall det som säljaren sa!) Och det var kampanjpris! Kan det bli bättre?

 

Kommentarer