Så kan det gå

När det var dags att åka och tippa så bytte jag objektiv på kameran och tog med den. Solen sken och snön glittrade! Man kan inte annat än att njuta när det är så vackert ute. Efter att vi tippat och handlat så åkte vi ( Jag och Whoopi) ner till hamnen och fotograferade.

 

Eftersom det var så himla kallt, så stannade vi inte så länge. Istället åkte vi hem för att elda. Det är nämligen så här, när det är så kallt som det är nu, så finns en överhängande risk att vattnet i köket fryser och det är så jobbigt. Därför har stor del av min dag gått åt till att elda i köksspisen. Eftersom det inte går att göra några större brasor i köksspisen, så blir det desto fler brasor istället. Vid ett av tillfällena när jag skulle tända en ny brasa, så misslyckades jag med att sätta mig ner på knä framför spisen. Istället för att sätta mig, så ramlade jag ner och slog huvudet i en "list" på spisen. Så här snygg blev jag efter den lilla olyckan!

 

Kommentarer