Vad är det som händer?

Jag har, sedan jag började blogga, alltid längtat efter att få tid att skriva på bloggen. Men nu, helt plötsligt, som en blixt ifrån en klar himmel, så är det inte längre lika viktigt, eller viktigt är egentligen fel ord och det värsta är att jag inte vet vilket ord det är jag söker.

Det är absolut inte så att jag inte vet vad jag skulle skriva om jag skrev. Jag har en dratiljon inlägg i huvudet som väntar på att få komma på pränt. Nä, det är något annat, något som jag som sagt inte kan sätta fingret på vad det är. En bidragande orsak kan vara att jag nu ofta arbetar senare än vad jag gjorde förut. I dag slutar mina pass ofta inte för än vid 1930, mot förut då 1830. Visst, det är bara en timmes skillnad, men när man ska upp och arbeta dagen efter så är det ganska sent att hinna med allt (hundpromenad, mat, umgänge och bloggande) innan man bör gå och lägger sig.

En annan orsak kan vara det fantastiska vinterväder som råder nu. En massa minusgrader och strålande solsken! Det gör mig lite loj tror jag.

Jag ska försöka ta mig i kragen och börja skriva mer ofta igen, om inte annat för att jag faktiskt tycker att det är riktigt kul att skriva!

 

Kommentarer

  1. Det låter som att du har fullt upp med det verkliga livet, samma här :) Man måste ju hinna med alla rimfrostiga träd och all knarrande snö under skosulorna, då får cyberspace träda åt sidan, i alla fall för mig. Men kul om du börjar blogga igen - flr du skriver så bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisa!
      Det värmer att veta att åtminstone en person tycker att jag skriver bra! Själv vet jag inte om det alltid är så bra skrivet, men jag tycker att det är så otroligt kul att skriva, så jag vill verkligen hinna med det!
      Jag ska försöka att blogga lite oftare hädan efter!
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar