Bättre, men inte bra!

Det är tråkigt när man tycker att man bara jobbar och jobbar och inget att skriva om händer i ens liv, därav de få inläggen här på bloggen.

Men idag så har det hänt grejor! Förutom att jag har stickat en massa på mina fina (hoppas jag att de blir) knästrumpor, så har jag gjort något som verkligen var på tiden att jag gjorde.

Jag har klippt två av fyra äppelträd i dag, eller om jag ska vara riktigt ärlig, så blev det bara 1 1/2 träd. Snöhögen under de två träden på framsidan var inte längre tillräckligt hög för att jag skulle räcka upp till toppen i det stora trädet. Där behöver jag Calles hjälp med en stege. Jag vet, eller åtminstone tror jag att jag vet, vad som borde göras med träden, men jag är både feg och lite osäker på vilka grenar som jag bör ta. Nästa år får jag hyra in ett proffs!

 

De här bilderna är, som ni säkert förstår, förebilder, efterbilderna blev inge bra, måste ta nya i morgon. I morgon så ska vi också städa utanför vår farstukvist. Jag fattar inte hur vi lyckas att alltid samla så mycket skräp där, men till vårt försvar, så kan jag säga att mycket av skräpet är byggsopor som inte grannen hunnit flytta ännu, men ändå, det är en hel del annat skräp där som måste bort!

När jag handlade i dag, så hittade jag billig picnicbog på tempo. Jag hittade också ett billigt kalvkött, så i morgon blir det, förutom trädklippning, farstukviststädande också tvätt och långkok! Calle köpte ett lådvin till långkoket som jag aldrig smakat, så jag misstänker att det blir ett eller annat glas rödvin också!

Meningen var att jag skulle köpa jord så att jag kunde så lite chili i morgon, men all jord var fullkomligt fastfrusen, så att så är inte att tänka på! Hmmm......jag som redan är sen med min Chili! (Fast å andra sidan så är jag det varje år)

I onsdags så körde jag inte alls förbi Össeby-Garns kyrka som jag trodde att jag skulle göra. Istället så körde jag förbi Össeby-Garns kyrkruin och Angarns Kyrka. Det finns en kyrka som heter Össeby-Garns kyrka, men den ligger längre bort ifrån min linjesträckning.

 

Kommentarer