Man ska ha husvagn

Så, då var det bestämt! Vi köper husvagn. I första hand för att Calle ska kunna stanna kvar på jobbet några gånger i veckan. 3 timmar om dagen i bil är ganska jobbigt i långa loppet! Men självklart så kommer vi även att använda den för utflykter i vårt avlånga land. Jag minns min barndoms semestrar i en "SMV" som himla roliga så jag hoppas att våra turer blir minst lika kul.

Valet av vagn föll på en "Sävsjö" -79 i mint condition. Nördig som Calle är, så har han läst på om Sävsjövagnarna och valet verkar inte helt oklokt. Valet och valet, det var en kollega till Calle, som hörde att han var ute efter en vagn och erbjöd Calle att köpa hans vagn, och för 7 500:- så säger man inte nej. Det som gör det så bra att det är en gammal vagn, det är att man inte behöver skämmas för att man pimpar den lite som man själv vill ha den! Nu ska jag villigt erkänna att jag inte tyckte att den såg för jävlig ut. Det som är värst, är nog dynorna, lampskärmarna och det bruna runt skåpluckorna. Alltså inget som man inte lätt fixar till!

Nu hade jag tänkt att ni skulle få se en bild på husvagnen, men det vill sig inte riktigt. Trots att jag har roterat bilden i Iphoto, så ligger den ned när jag laddat ner den till bloggen! I bland så blir jag så less!
I alla fall, ni som inte fattar tjusningen med husvagn, kolla in det här!
Lyssna och njut!

Kommentarer

  1. Ni är sååå roliga, ni två!

    SvaraRadera
  2. Calle har rätt med Sävsjö, har hört att de var så bra gjorda att de slutade tillverkas . För bra husvagn helt enkelt, vad kul - ser fram emot bilder :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar