Så var det söndagskväll igen!

Tiden går så fort när man har roligt! Och roligt har jag haft i helgen! Inte för att jag lyckats med allt som jag förutsatte att jag skulle hinna, mycket blev kvar på min lista, men jag börjar vänja mig. Mina listor är alltid allt för ambitiösa, men om man siktar mot stjärnorna, så har man kanske tur och hamnar i trädtopparna. Och i bland så gör man viktiga saker, som helt enkelt inte kommit upp på listan för att man har förträngt det!

Utav någon konstig anledning, så kom jag på, tidigt i morse, att jag skulle frosta av frysen och med minusgrader ute, så passade det lysande. Ut med maten i kylan, elda i köksspisen så att smältningen skulle komma igång OCH så att tvätten som hängde på tork i köket, skulle torka riktigt snabbt.

Japp! Tvätten var redan klar! Allt för att vi klev upp före klockan 6 i morse. I bland så är det bra att kliva upp tidigt. Man hinner med så himla mycket då. Som att prova Tjeckisk öl före klockan tio på morgonen! Ölen hittade jag när jag började göra ungefär den enda grej som jag gjort ifrån listan idag! Städa tvättstugan! Den som någonsin varit hos oss och sett vår tvättstuga, den vet att det nästan varit omöjligt att vända sig där inne,och det p g a stök. Och ja, det är en fruktansvärt liten tvättstuga, men faktiskt, när det är städat där, då får man faktiskt plats att ta två, ja, kanske till och med tre steg i den!

Jo, ölen, den var god, trots att det nästan höll på att bli en årgångsöl!

Det var inte bara öl som hittades i tvättstugan. Där hittades också fina gamla gardiner. Riktigt gamla faktiskt, det är min farmors mamma som vävt dem! In i tvättmaskinen och tvättades, sen så hängde vi upp dem. Nu är det så att vi har ungefär Sveriges fulaste fönster i vår matsal, så för att dölja vårt fula fönster, så hängde jag dit en annan gardin! Och vad säger Calle då? Jo, att det ser ut som om vi är tvåhundra år gamla! Jag har inte tagit ned den vita gardinen ännu, så vad tycker ni? Ska den vara kvar eller ska jag göra Calle glad och ta bort den?

I torsdags så slutade jag tidigt, så på vägen hem stannade jag på Coop i Åkersberga. Man blir riktigt glad av att handla där, det är en ganska ny affär och den är så fin! Först när man kommer in i den, så känns det nästan, men bara nästan, som att man är på Harrods! Och när det är så himla mysigt, ja, då rycks man med och handlar på tok för mycket och en sak som jag älskar, men aldrig brukar köpa till mig själv. Jag köpte 30 stycken tulpaner. Ja, jag tänkte ju som så att jag har en lång helg framför mig, så jag hinner ju njuta av dem! Och visst har jag njutit. Det tråkiga nu är, att eftersom Calle inte ser och njuter av dem, så kommer han inte märka när de är dags att slänga ut dem, så när jag kommer hem nästa gång, så kommer de säkert att sloka rejält!

 

Kommentarer