Slöarsöndag

I dag så har vi varit riktigt slöa. Det blir lätt så när det är sport på tv'n och sporten är sprintsafett! Sprintstafett måste vara en av de mest spännande former av längdskidåkning. Lite som skidskytte, de tävlande måste verkligen ha koll på hur mycket energi de gör av med och hur snabbt de kan återhämta sig. I vanlig stafett, där är man ju klar när man kört sin sträcka, men här ska man ut igen, inte bara en gång till, utan två gånger till och det efter att bara ha hunnit återhämta sig i ca 3min 45sek! I alla fall, kul att det gick bra både för de Svenska damerna och herrarna, synd att det gick dåligt både för de Norska damerna och herrarna!

Lite har jag gjort i dag, vi har faktiskt slängt ut vår gamla gröna matta ifrån vardagsrummet. Den blev bara svårare och svårare att hålla ren ifrån djurhår, så nu var det nog. Efter att mattan åkt ut, så blev det till att skura hela golvet två gånger! Så skitigt var det där mattan lega. (Det var en stor och tung matta, som dessutom hade en stor och tung soffa över sig, så det var mer sällan, eller, jag skulle kanske säga att den aldrig hade flyttats på för skurning!)

När jag inte skurat så har jag faktiskt hunnit med att handarbeta lite grann! Jag har sytt på mina väskor, en är helt klar och är faktiskt ganska fin, den andra har jag lite grann kvar på, men den blir inte lika bra, så det är inte lika roligt att göra den fin. Nästa vecka ska jag se till att fotografera väskorna.

Whoopi har ju också behövt sin dagliga dos av motion, så lite ute var vi allt! Man vill ju inte bara se solen ifrån soffan, så vi gick ut, Calle kasta pinne åt Whoopi och jag fixade med veden. Nu längtar vi så efter våren, det börjar bli extremt påfrestande med 3 katter som inte vill vara ute. Speciellt Mr Spock är jobbig. Han är så rastlös, så var man än sätter fötterna, så är han där! Vet inte hur många gånger i helgen som man snubblat över honom!

Den här lilla vännen längtade nog också efter våren, men kröp fram lite för tidigt! Den var ganska så död!

 

Kommentarer