Vackert väder

I går var vädret helt fantastiskt........om man inte arbetade som busschaufför vill säga!

Dagen började med en helt fantastisk måne. Jag jagade den hela vägen till Märsta, det var tur att det var lite bilar på vägen, för ibland koncentrerade jag mig lite väl mycket på månen och allt för lite på vägen.

Synd att man inte släpar med sig den braiga kameran jämt, för att ta fina kort på månen med en gammal Ixus 40, ger inte de bästa korten!

Trots att klockan bara är strax före 8 när jag är på väg till Sigtuna är det riktigt ljust ute och man ser de fantastiska iskristaller som bildats på träden, synd att jag inte bara kan stanna bussen och fotografera! (Morgonstressade passagerare skulle nog lacka ur på mig om jag stannade)

På eftermiddagen står solen lågt, det spelar ingen roll hur långt ner man drar rullgardinen i bussen, man bländas ändå! Och inte nog med att solen bländar en, solen har ju också smält snön, så att det är fullt med vatten på vägen. Vatten som solen speglar sig i och så blir man bländad ifrån gatan också!

I dag skiner inte solen lika mycket som igår, man kan skymta den i mellan målnen, det tackar jag som busschaufför för, men jag som privatperson, ledig mitt på dagen, önskar sol! I morgon lovar de en massa sol, så till min lediga tid mitt på dagen, ska mamma, pappa, Whoopi och jag åka till Sigtuna. Mamma och pappa åker långfärdsskridskor, jag tar en långpromenad med Whoopi, sen så äter vi lunch ute på isen! Visst låter det som en riktig sportlovsdag!?!

 

Kommentarer