Fondueboden och Cajsa

Födelsedagsbarnet Cajsa hade gjort ett utmärkt val av restaurang. Som vanligt var Calle och jag där först, tidspessimister som vi är! Vi möttes av skojfrisk och glad personal som vänligen visade oss till vårt bord. Och så började vi vänta...och vänta, strax efter utsatt tid dök födelsedagsbarnet och hennes kille, Erik upp. Efter ytterligare några minuter så dök Malin, Cajsas kamrat ifrån skoltiden upp och så var vi då 5 stycken som väntade. Jag tror att vi fick vänta ytterligare en kvart innan Lisa (Cajsas mamma) och hennes man Christer dök upp.

Ingen hade problem att beställa så vi fick in maten fort efter allt väntandet. Synd att jag glömt bort att ta med mig kameran och inte kom på att plocka upp mobilen för ens maten var uppäten!

Födelsedagsbarnet med Pappa

Alla sju valde samma mat, 3 sorters kött, biff, kyckling och fläskkarré. Till det serverades antingen bakad potatis eller pommes, jag avstod potatis, grönsaker att fondua, champinjoner, broccoli, squash och paprika. Och sedan de viktigaste tillbehören, såserna!

Godast: Chiliaioli, sen utan inbördes ordning, aioli, tzatziki, fetaost, barbequ, wasabi och en tomatsalsa. Tomatsalsan kan jag inte uttala mig om, för den smakade jag aldrig. När köttet, såserna eller grönsakerna tog slut, så kom de in med mer! Och allt detta för 235:-, vilket jag tycker är ett väldigt bra pris!

För en gångs skull, var vi allihopa så mätta, att ingen var sugen på efterrätt. Annars så äter man chokladfondue med en massa godsaker att doppa!

Om jag skulle sätta betyg på allt ihop så får Fondueboden 5 av 5 möjliga! (Och med tanke på vilka fondueproffs Calle och jag anser oss vara, så vet vi hur en god fondue ska smaka!)

 

Kommentarer