Födelsedagslunch hos Svärmor & Rolf

Eftersom svärmor ställde ut tavlor i Skåne i helgen när vi firade min födelsedag, så hade svärmor och Rolf bjudit hem oss på lunch idag.
När jag kommer dit (Calle hade åkt tidigare, via Salem) så var svärmor så hungrig så det blev förrätt på en gång.
Och jag blev så glad! Till förrätt så var det KalixLöjrom på ett ostkex med CF och rödlök. Jag dööööör vad gott! Som jag har längtat efter löjrom. Jag har jagat folk ifrån Norrland för att få tag på någon med känningar i Kalix, men icke!
Som födelsedagspresent så hade de beställt en tekanna ifrån "Mikas". För många år sedan, si sådär 19 år sedan så började vi köpa grejor av henne. Hon är keramiker och gör speciella grejor med gamla förlagor som förebild. Hennes "signum" är Glimmingehus fasad. Under alla år som gått så har ju grejor gått sönder, men vi har en hel del kvar och vi gillar det.
För ett antal år sedan så flyttade hon ifrån Skåne, så vi kunde inte ersätta allt som gått sönder, men nu är hon tillbaka så då tänkte svärmor och Rolf på mig (och Calle)!
Jag ser fram emot te ur min tekanna så fort den kommer!
Och här hade jag tänkt att ha ett kort på kannan, för det fick jag nämligen, men jag verkar ha glömt att ta det med mig när vi åkte hem! Men en bild på hennes te och kaffekoppar är väl inte heller helt fel!
Om ni vill se fler bilder, så hittar ni det här

Kommentarer

  1. Vad fin keramik, väldigt fina koppar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de fina!?! Om jag hade plats och råd så skulle jag beställa ett gäng!

      Radera

Skicka en kommentar