I backspegeln

Panik! Mitt tangentbord fungerar inte och jag kommer aldrig att orka skriva inlägg på Paddan utan ett externt tangentbord. Men nog om det, i dag får det gå i alla fall.
I morse var det kallt men vackert och flyttfåglarna på vägg norr ut, påminner en om att snart, jättesnart, så är värmen här! ( jag låter inte hoppet överge mig, i år blir det varm!)
Istället för körning till stan, så hade jag körningar till Kista idag och det är nästan lika kul som att köra till Sergels torg.
Hemma pratar vi om att skaffa grind och på turen till Kista, genom nästan hela Sollentuna, Rotebro, Norrviken, Häggvik och västra Tureberg, så åker man förbi en massa fina hus som ofta har tillhörande fina grindar och grindstolpar. Tyvärr så ko. Jag inte på att ta upp kameran för än jag redan passerat de absolut snyggaste grindarna, men de här stolparna är inte helt fel, eller?
En av de bästa grejorna med att köra till stan/Kista, är att det är kul att kolla rabattplanteringarna. I kista har de jättestora, fula gräsbeklädda refuger, men just nu är inte de fula, fulla av Krokusar och Scilla känns det mer som om man vill dyka ner i blomhavet. Vill ha ett liknande hav hemma, men det lär dröja för jag köper aldrig massor av lökar, det blir oftast bara de lökar som jag köpt i kruka som senare planterar ut!

Kommentarer