Söndag-Måndag

I går kväll firade vi mamma eftersom de var bortresta på själva födelsedagen. Tyvärr så hade Calle för ont i sin mage för att kunna följa med. Jag, bror, syster och syskonbarn tog med Mamma och Pappa till Greken i Knivsta. En av väldigt få restauranger i trakten, som har söndagsöppet, om man inte vill hänga på Arlanda vill säga! Väldigt mycket god mat och gott sällskap och några timmar senare åkte jag hem för att ta hand om Calle.

Mamma tittar bort varje gång som jag tar kortt!

Hemma på tomten smälter inte snön så snabbt som jag skulle önska. Det kommer att ta evigheter innan jag får se några vårblommor nedanför terrassen. Och så åker man av färjan i morse och det är knappt någon snö kvar alls! Jag vill ha bort snön nu!

På fastlandet såg jag mitt andra vildsvin någonsin. Han stod ca 20 m ifrån vägen och åt, reagerade inte ens på bilarna!

På lunchrasten och nu på kvällningen, har jag spunnit som en galning. Snart är garnet slut och jag vill inte behöva passa stickandet för nu har jag flyt! (Peppar, peppar o s v)

 

Kommentarer