Söndag

Morgonen började bra med en härlig promenad ner till Grundvik, dit vi gick för att hämta korv, köksgrejor och bilen. Till lunch åt vi självklart korv. Och den var nog faktiskt godare i dag, då den fått gottat till sig lite längre.

Annars har det inte hänt så mycket på Gåsvik, förutom att vi har kollat på F1 och jag har klippt svartvinbärsbuskarna. I år var jag inte så noggrann som jag brukar vara, det är för att jag ska gräva upp de stora gamla buskarna och de små nya buskarna i höst. De stora buskarna ska bort och de små, som är avläggare ifrån de stora, de ska planteras om. Jag har tänkt plantera dem vid altanen, där jag redan har planterat röda och vita vinbär. Bra att ha alla samlade på ett ställe och inte heller så fel att ha dem nära där man oftast vistas. Vinbär är ju så himla gott att äta direkt ifrån buskarna.

Före och efterbild

 

Kommentarer

  1. Hmm, har du tänkt igenom det där med de gamla vinbärsbuskarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker det, men har du någon annan idé så låt mig höra!

      Radera
  2. Plantera om dem i utkanten, eller utanför din oas. Tukta dem så det hela tiden finns gröna toppar ( motorsåg går bra) så äter rådjuren på dem istället för sticklingarna.. Nu är väl knappast svartvinbär det de gillar bäst men, men. Dina " polare" väljer det lättaste att käka och med minst risk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, utkanten vill jag inte ha dem! Jag vill kunna slänga ner Mogge och Malte där, så att de kan äta och jag samtidigt ha koll på dem!

      Radera

Skicka en kommentar