Namnlös

Jag läste mitt inlägg ifrån igår och inser att man inte ska stressa iväg ett inlägg. Hellre inget inlägg alls, än ett dåligt inlägg och det jag skrev i går. Det var tråkigt och intet sägande. En blogg med sådana inlägg är en blogg jag inte skulle besöka igen!

För tillfället så är jag helt uppslukad av att sticka spets. Mamma säger; leta på "Drops" så hittar du mönster. Jag letar och hittar inget alls, men så trillar jag in på en blogg som heter " Mönster-Arkivet". Där hittar jag till beskrivningar på olika spets. PÅ ENGELSKA! Nu måste jag ju lära mig engelskt fackspråk för stickning!

Tills jag lärt mig det jag behöver kunna på engelska, så stickar jag en halsduk i spets. Har inget mönster, men satt och provstickade hemma och kom fram till ett mönster som är lätt! Den röda sjalen väger 56 G och jag har bara ca 20 G kvar av det röda silkesgarnet, så nu måste jag börja spinna för glatta livet.

Jag får nog lov att göra det när jag är i Märsta, för hemma så är det trädgården som gäller. På söndag påbörjas markarbetet för det nya växthuset.

 

Kommentarer