Jag ger upp

All odling av Squash kom hädan efter att ligga på is tills den dagen då jag har odlingslådor på ben, stående i någon form av spillolja eller kanske öl! Det sägs ju att mördarsniglar drunknar i öl.

Det är allt annat än kul att komma ut och mötas av den här synen. Det är tur att annat växer i köksträdgården. För ovanlighetens skull, så växer sallaten väldigt bra i år. Tyvärr så var jag sen med att så, så jag har inte hunnit skörda något ännu. Vitlöken växer också bra, som alltid. I höst så kommer jag att utöka vitlöksodlingen, fjolårets skörd tog slut nu i midsomras, så större skörd krävs för att jag ska slippa köpa vitlök. Både fjolårets sena morötter och årets sådd växer bra. Snart blommar blommorna på fjolårets, sen så har jag egna morotsfrön.

Jordgubbarna, liksom hallonen, ser ut att ge gigantskörd i år, synd att jag har så lite av jordgubbar, det blir liksom inget att sylta, safta eller frysa in. Lika bra att äta upp det på en gång. Hallon däremot, det blir både äta, sylta, safta och frysa in utav.

Snart så har Lavendeln slagit ut i full blom! Då kan man åter gå runt i trädgården och sniffa underbara dofter. Sen Syrenerna och Kaprifolen blommat över, så har det inte funnits någon riktig doftsensation i trädgården.

I kväll så måste jag nog gå ut och vattna. I flera dagar nu, har SMHI lovat lite lagom med regn, men över oss har inget kommit på ett tag nu. Överhuvud taget så tycker jag att början av sommaren har bjudit på toppenväder: inte för varmt, inte för kallt och lagom med regn. Hur upplever ni årets sommarväder?

 

Kommentarer

Skicka en kommentar