Midsommarfirandet i bild och text

Torsdag kväll och Calle och jag tar fyrhjulingen ner till Linnanäs hamn för att möta Cajsa och hennes vänner. Båten kommer sent, men det värsta är inte att båten är sen, nä, det värsta är att det inte finns någon Cajsa ombord. Inte heller några vänner till Cajsa är med ombord på båten. Hem, för vi hade ju inga telefoner med oss. Försöker ringa Cajsa men får inget svar, istället så ringer Linnea och frågar var vi är, för Cajsa och hennes vänner är nere vid Grundviks brygga och väntar på oss! Tur att vi har två bilar!

Torsdsgsgrillningen blir rätt så sen p.g.a. felåkningen, men maten är god, så vad gör väl det? Strax efter elva så kommer Syster och äldsta systersonen.

Midsommaraftons morgon och Cajsas vänner, som Cajsa har varnat oss för att de sover länge, är uppe vid halvåttatiden. De sista att kliva upp är Cajsa och Erik!

Till lunch så blir det klassisk midsommarmat; sill och potatis med nubbe till. Eftersom jag vill vara med hela kvällen så har jag bestämt mig för att inte nubba och det håller jag, men jag kan inte låta bli att smaka på "Fire ball", en whisky kryddad med kanel. Jättegod, den kan verkligen rekommenderas!

Utav någon anledning, som jag inte kommer ihåg, så blev middagen sen, vi sitter inte till bords för än vid niotiden, då är de hemmagjorda korvarna, grönsakerna och potatissalladen ätklara!

Innan det är dags för den riktiga dansen, så dansas det och spelas musik på vår altan.

Även om midsommaraftonen är kallare än torsdagskvällen var, så är det en vacker och fin kväll och perfekt för promenad ner till Grundviks brygga för dans!

I snart 20 år har Calle och jag varit tillsammans, hittills har vi firat 19 midsommaraftnar ihop och åtminstone fjorton av dem, har vi varit vid Grundviks brygga. Stämningen och musiken har alltid varit toppen och det har vi berättat för Cajsas vänner. Så döm om vår förvåning när de har bytt band och dessutom lagt till någon form av dålig Dj. Inte konstigt då om det blir lite dålig stämning och inte så lite heller, tillräckligt dålig för att det skulle bli slagsmål! Som tur var, så var det inga vi känner inblandade. Stämningen var så dålig, att jag, Syster och systerson bestämde oss för att gå hem istället. Calle hamnade på en trevlig fest, där de firade Moas trettioårsdag.


Mitt på dagen så kom Linnea med familj på besök. Morgan har varit sjuk, men började piggna till, så de behövde få komma ut. Väl hos oss, så börjar Lilla Malte bli dålig. Vi får hoppas att det inte är något långvarigt.

Det är alltid kul att få gäster, men oj vad skönt det är när de ger sig av och äntligen fick vi chans att använda våran nya kärra till fyrhjulingen!

Jag tror inte att jag någonsin tagit ett "fult" kort på Morgan, men efter middagen, så hade all ork gått åt och då kan man grina sig riktigt "ful". (Morgan är ALDRIG ful, men han är ju inte alls samma go'ing när han grinar och skriker så man tror han ska gå i bitar)

 

Kommentarer