Invigd

I går hade vi en riktigt knökfull dag.

Den började redan klockan nio, då vi begav oss av mot färjan. Strax efter tio var vi framme vid Täby Centrum. Där mötte vi upp med Linnea och busungarna. Linnea skulle vara smakråd åt Calle och då behövdes en barnvakt, för att ha Morgan med sig i en affär, det kan suga musten ur vem som helst.

Efter Täby åkte vi allihop över till Sollentuna för en lättare lunch hos svärmor och presenthämtning! När jag fyllde år i våras så fick jag en ännu ej tillverkad tekanna i present. Nu var den klar och levererad till Svärmor.

Efter svärmorsbesöket, var det inte riktigt dags för klippning, så vi åkte med Linnea och grabbarna hem till dem innan vi styrde kosan mot ön och klippning.

I dag, innan regnet kom, har jag plockat Hallon och samlat Vallmo- och Aklejafrön. Om några dagar är det dags för spenat- och ringblomsfrön, sen någon gång så är det dags för morotsfröna. Kanske att jag tar rätt på sallatsfröna ifrån min fantastiskt höga kruksallat.

Jag passar på att njuta av alla små kryp i min köksträdgård medan jag samlar frön.

Medan jag plockar och samlar, så jagar Whoopi boll. En dag som denna blir det inte många vändor, det var på tok för kvalmigt idag.

Efter att ha jobbat på tomten, var det äntligen dags för te! Gott svart te, passar utmärkt i min "svarta" tekanna. (Calle hävdar att den är brun och de må så vara, men jag kallar den för svart)

Ute har det regnat en hel del, men inte tillräckligt. Det är bara att hoppas på att det kommer mer under natten.

I morgon så ska Linnea till sjukhuset med Malte, så vi ska, för första gången på riktigt, vara barnvakt åt Morgan. Vi får se om det finns ork kvar i morgon kväll, för ett inlägg!

 

Kommentarer

  1. Hej på er!
    Oj vad ni har mycket för er hela tiden :)
    men hur kan man 'njuta av alla kryp' ? ha ha... men då passar man att bo på landet!! :)
    Underbar bild på Whoopi så gullig.
    Ha det bra / Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den här sommaren har varit galen. Calle har jobbat som en galning hemma och jag på jobbet! Vad har ni sysslat med i sommar?
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar