Kräftskiva

O, vilken tung dag det har varit idag. Självförvållat, ja, men ändå. Inte hade jag behövt må så dåligt som jag faktiskt gjort! Fast syndast har det inte varit om mig. Calle har mått ungefär sju resor värre. Det blir lätt så efter en otroligt trevlig fest, med god mat, gott sällskap och dåliga kräftor, för inte är det väl drickat som gör att man mår dåligt dagen efter?
Jag tänker inte visa några bilder ifrån festen, däremot visar jag Calles finurliga kräfttråg. Ingen som inte nådde kräftorna iallafall! Och så visar jag blommorna jag fick! Två Strimamaryllis, en Pelargon, en Daglilja och två stycken Törebuskar, dessutom en kruka full med fantastiska tomater och två Chilisar.

Dessutom, så fick jag en burk med bivax, för i år, har vi inte haft några bin, då våra två samhällen dog i vintras, (Liksom 23% av alla Sveriges bisamhällen) det är bra, då kan jag ändå göra Ringblomssalva.

För att överleva denna hemska dag, så tog jag och Whoopi en liten tur i skogen. Jag tänkte att jag skulle plocka lingon. Nu blev det inte så mycket lingon för de var fortfarande inte helt mogna. Jag får vänta tills nästa helg istället.

Vi har just nu ett gäng ligister i skogen. Åtminstone två stycken stora ekorrar. Jag vet inte om de leker eller bråkar, men det är iallafall världens liv ifrån skogen.

 

Kommentarer