Ny dator och problem med Bloggen

I tisdags så kom äntligen min nya dator. Nu skulle alla problem vara ur världen.....trodde jag ja!
Jag kan fortfarande inte fixa till bloggen så att saker hamnar på sin rätta plats! Jag vet inte hur bloggen ser ut på andra datorer, men på mina enheter så har alla etiketter, andra bloggar, boktips och mitt inläggsarkiv hamnat längst ned på sidan, efter inläggen och så vill inte jag ha det! Jag vill ha dem till höger om inläggen, så att man snabbt ser dem, utan att behöva skrolla längst ned.
Färgerna blir inte heller som jag vill och jag kan inte flytta på Bloggrubriken, så då har jag gjort den liten istället. Jag fattar inte varför jag har sådana problem. Är det möjligtvis någon annan bloggare som dras med samma problem?
Datorn då? Är jag nöjd med den? Nöjd, jättenöjd, problemet är att jag är så extremt dålig på att ställa in grejer, så som mail och annat. I går kväll så satt jag i Märsta och Calle hemma. Jag med mobilen i handen, Face time med Calle och mobilen riktad mot datorn och så körde han suport över telefon. Så nu kan jag äntligen skicka mail ifrån mamma och pappa.

Arbete med Bloggen pågår

Jag gjorde en förhandsgranskning av inlägget, bara för att kolla hur bilden blev. På förhandsgranskningen så har mina sidogrejer hamnat på sidan igen, fast inte riktigt som jag vill ha det. Istället för att ha allt efter varandra så har flera grejor hamnat bredvid istället för under varandra och att det inte är i den ordningen som jag vill ha det, ja det är ju en annan femma!

Kommentarer

  1. Hej Monica,
    Läser din blogg på mobilen (lumia)
    Texten är ok och till höger syns under varandra:
    .profil, bloggar, böcker, arkiv.
    Dina äldre inlägg här väldigt stor font.
    Hoppas det här är till någon hjälp.
    Synnöve

    .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Synnöve!
      Vad kul att du läser på min blogg OCH att du kommenterar!
      Jag anade att det var lite så som du beskriver det!
      Har du Blogger? Jag blir inte riktigt klok på blogger, den lever ett helt eget liv. Nu när jag är inne på ett specifikt inlägg, då ser bloggen ut som jag vill att den ska.
      Tack i alla fall för att du berättade hur bloggen ser ut för dig!
      Monzan

      Radera
    2. Hej igen,
      Bloggar inte, men slösurfar gärna mellan varven.
      Kanske någon annan kan hjälpa dig.
      Synnöve

      Radera
  2. Hej Monica! Det ser bra ut på min padda - spalt till höger, headern täcker inte hela sidan, färgerna ser bra ut. Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisa, men är det när du öppnar ett inlägg, eller hela bloggen!
      Kram

      Radera
    2. För när jag är inne på ett inlägg, som nu, då ser det bra ut för mig också!

      Radera
  3. Hej Monica,
    bloggen ser likadan ut oberoende om man har hela bloggen öppen eller enbart ett inlägg. Samma kommentar som Lisa har att headern inte når ända ut på höger sida, den slutar där ditt namn börjar.
    Synnöve

    SvaraRadera

Skicka en kommentar