Två veckor......igen!

Så har det åter igen gått två veckor sedan det senaste blogginlägget, men det kommer att bli ändring på det och det snart! På tisdag så får jag min nya Mac! Äntligen en dator där jag kan använda Office och jag har ett tangentbord! Och om jag har tur, så kan jag göra om layouten på bloggen, den har ju varit lite statisk det senaste ett och ett halva år som gått sedan min gamla Mac dog och jag fick en padda.

På växthusfronten så står själva byggandet stilla, men vi har iallafall beställt kananlplasten, så så fort den kommer så kommer bygget igång igen (förutsatt att inte snön ligger djup).

På handarbetsfronten så händer det saker. Calle har fått en mössa och jag har snart ett par nya vantar, allt i samma mönster som min "krage", så vi kommer att matcha varandra.


Sjalen i kamel/silke ligger i träda, det tills jag har spunnit mer garn och det är på G, det som sinkar spinnandet är jobbsökandet. Attans vad det tar tid att söka jobb! Så gott som hela mina delade pauser går åt till jobbsökeriet. Än så länge så är det inget företag/rekryteringsfirma, som har velat gå vidare med intervju. Men jag ger inte upp, på't igen bara, i morgon finns det andra jobb att söka.

Den dåliga overlockmaskinen har varit på service i veckan, på onsdag så får den komma hem igen. Jag funderar på att börja med att sy några tygpåsar i lapptäcksteknik. Jag har ju ganska många fina tygprover som jag inte har någon nytta utav.

I veckan som kommer så ska jag göra Ringblomssalva. Jag har skjutit på det ganska länge nu, men i går så tog jag rätt på en massa bivax och nu så ska den förädlas.


I dag, när Calle åkte och arbetade, passade jag på att koka bönor. Det blev Vita bönor, Black eyed beans, Borlottobönor och så kikärtor. Medan det mesta hamnade i frysen, så gick kikärtorna direkt i produktion. Jag producerade Hummus av dem och himmel så gott det är med Hummus! Det är så gott så jag tror att det blir ett till kok i veckan!


 

Kommentarer

  1. Hej! Jättefin mössa!! Vad duktig du är med att få till ett så fint mönster. Vill se dina vantar när dom är klara :) Åter igen.... vilken energi du / ni alltid har, det händer ju så mycket hos er hela tiden :) Stort lycka till med jobbsökandet!!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar