Bakslag

I går så kom det första bakslaget!
Första delen av vintern regnar bort. Sen så kommer det snö, men för lite för att skidspåren ska bli bra och dessutom så kom snön före kylan, så isarna blev aldrig riktigt bra. Innan ens Vikingarännet hinner gå av stapeln, innan plusgraderna kommer. Vikingarännet ställs in. För 11 dagar sedan, så skrev jag ett inlägg om vårtecken och bakslag. (Om ni vill läsa det, så finns det här) och nu är alltså det första här.
I förrgår så hörde jag på radion att det skulle komma snö, som i går, men den skulle smälta bort under dagen. Riktigt, i går när jag vaknade hade det kommit snö, termometern visade på som minst -1°, och det blev varmare under dagen, men smälte snön bort för det? Nä, det gjorde det inte och i morse så började snöandet om! Det är fortfarande inga låga temperaturer, så det lär inte ligga länge, men usch och fy för det här vädret!


Det roligaste med det här vädret (tills jag själv drabbas) är att höra på jobbradion om alla andra chaufförer som fastnar i uppförsbackar och glider i diken! I morgon arbetar jag. Fortsätter vädret som det håller på nu, så är det kanske min tur att antingen fastna i någon problematisk uppförsbacke eller hamna på sniskan i ett dike. Jag håller tummarna för att det inte ska ske.

Kommentarer