Sol, solskydd och solglasögon

Kan man bli irriterad på solen?

YES! I måndags, när jag var på väg till stan, mitt på E4:an, helt oförberedd, så tittar hon fram. Helt plötsligt ser jag inte vägen och då blir jag irriterad på solen......och bussen.
Bussen för att få ner solskyddet, så måste jag lossa på säkerhetsbältet och resa mig upp, inte värdsasäkert, men säkrare än att inte se vägen.
Solen för att hon är så efterlängtad, men borde ha gjort en lite lugnare entré, liksom smugit sig fram genom molnen, förvarnat lite, så att man kunde ha förberett sig lite bättre. Solglasögonen ligger alltid i min väska, men eftersom de har använts väldigt sparsamt i vinter, så låg de inte så där lättåtkomligt som de borde ha gjort.
Det gjorde de däremot både i tisdags och i dag och användning, ja det har jag fått utav dem.


Den övre bilden visar Märstas nybyggda "Skyskrapa", den nedre bilden är ifrån Sigtuna busstorg.

Kommentarer